Odak Noktasında İnsan Formu Rönesans Sanatında Anatomi ve İfade

İnsan formu tarih süresince sanatın merkezi bir mevzusu olmuştur ve Rönesans periyodu de bir kural dışı değildi. Bu dönemdeki sanatçılar insan vücudundan ve duyguyu anlatım etme ve anlam iktibas potansiyelinden büyülenmişlerdi. Anatomiyi büyük bir ayrıntıyla incelediler ve bilgilerini insan formunun realist ve realist temsillerini yaratmak için kullandılar. Rönesans sanatının en çarpıcı yanlarından biri, sanatçıların insan vücudunu hareket halinde tasvir etme biçimidir. İnsan formunun akışkanlığını daha ilkin asla görülmemiş bir tafsilat düzeyiyle yakalamışlardır. Bu kısmen, sanatçıların daha realist ve 3d sahneler yaratmasına imkan tanıdığı olan doğrusal bakış açısı ve chiaroscuro benzer biçimde yeni tekniklerin geliştirilmesinden kaynaklanıyordu. Rönesans sanatçıları anatomik doğruluğun yanı sıra insan yüzünün anlatım edici niteliklerini de yakalamaya çalıştılar. Bunu insan yüzünü dikkatlice gözlemleyerek ve değişik duygulara reaksiyon olarak iyi mi değiştiğini inceleyerek yaptılar. Bu, Rönesans sanatında insan ifadesinin daha nüanslı ve realist bir tasvirine yol açtı. İnsan formu Rönesans sanatçıları için kuvvetli bir araçtı ve bunu aşk, yitik, sevinç […]

Odak Noktasında İnsan Formu Rönesans Sanatında Anatomi ve İfade

Odak Noktasındaki İnsan Formu: Rönesans Sanatında Anatomi ve İfade

İnsan formu tarih süresince sanatın merkezi bir mevzusu olmuştur ve Rönesans periyodu de bir kural dışı değildi. Bu dönemdeki sanatçılar insan vücudundan ve duyguyu anlatım etme ve anlam iktibas potansiyelinden büyülenmişlerdi. Anatomiyi büyük bir ayrıntıyla incelediler ve bilgilerini insan formunun realist ve realist temsillerini yaratmak için kullandılar.

Rönesans sanatının en çarpıcı yanlarından biri, sanatçıların insan vücudunu hareket halinde tasvir etme biçimidir. İnsan formunun akışkanlığını daha ilkin asla görülmemiş bir tafsilat düzeyiyle yakalamışlardır. Bu kısmen, sanatçıların daha realist ve 3d sahneler yaratmasına imkan tanıdığı olan doğrusal bakış açısı ve chiaroscuro benzer biçimde yeni tekniklerin geliştirilmesinden kaynaklanıyordu.

Rönesans sanatçıları anatomik doğruluğun yanı sıra insan yüzünün anlatım edici niteliklerini de yakalamaya çalıştılar. Bunu insan yüzünü dikkatlice gözlemleyerek ve değişik duygulara reaksiyon olarak iyi mi değiştiğini inceleyerek yaptılar. Bu, Rönesans sanatında insan ifadesinin daha nüanslı ve realist bir tasvirine yol açtı.

İnsan formu Rönesans sanatçıları için kuvvetli bir araçtı ve bunu aşk, yitik, sevinç ve keder benzer biçimde oldukca muhtelif temaları keşfetmek için kullandılar. İnsan vücudunu bu kadar realist ve etkisinde bırakan bir halde tasvir ederek hem güzel bununla birlikte düşündürücü sanat eserleri yaratabildiler.

Odak Noktasındaki İnsan Formu: Rönesans Sanatında Anatomi ve İfade

Rönesans Sanatının Temel Özellikleri

İnsan formu Rönesans sanatının birçok özelliğinden bir tek bir tanesiydi. Öteki mühim özellikler içinde şunlar yer alıyordu:

  • Gerçekçilik ve doğalcılığa odaklanma
  • Doğrusal bakış açısı ve ışık-gölge kullanması
  • Klasik sanat ve kültüre alaka
  • İyimserlik ve ümit duygusu

Rönesans'ın Mühim Sanatçıları

İnsan formunu betimleyen en meşhur Rönesans sanatçılarından bazıları şunlardır:

  • Leonardo da Vinci
  • Michelangelo
  • Raphael
  • Titian
  • Botticelli

Odak Noktasındaki İnsan Formu: Rönesans Sanatında Anatomi ve İfade

Rönesans Sanat Akımları

Rönesans döneminde insan formu muhtelif değişik şekillerde tasvir edilmiştir. En mühim Rönesans sanat akımlarından bazıları şunlardır:

  • Erken Rönesans
  • Yüksek Rönesans
  • Maniyerist Devre
  • Barok Periyodu

Odak Noktasındaki İnsan Formu: Rönesans Sanatında Anatomi ve İfade

Rönesans Sanatının Tesirleri

İnsan formu, antik dünyanın her yerinde sanatın merkezi bir mevzusuydu ve Rönesans sanatçıları ilhamını aşağıdakiler de dahil olmak suretiyle muhtelif kaynaklardan alıyordu:

  • Yunan ve Roma sanatı
  • Orta Asır sanatı
  • İslam dünyasının sanatı

Odak Noktasındaki İnsan Formu: Rönesans Sanatında Anatomi ve İfade

Rönesans Sanat Teknikleri

Rönesans sanatçıları insan formunu tasvir etmek için muhtelif teknikler kullandılar, bunlardan bazıları şunlardır:

  • Doğrusal bakış açısı
  • Fer-gölge oyunu
  • Anatomi emek harcamaları
  • Canlı model çizimi

Rönesans Sanat Malzemeleri

Rönesans sanatçıları sanat eserlerini yaratmak için muhtelif malzemeler kullandılar, bunlardan bazıları şunlardır:

  • Yağlı boyalar
  • Tempera boyalar
  • Freskler
  • Heykel

Rönesans Sanatı Koruma

Rönesans sanatı hayattaki en kıymetli ve en duyarlı sanatlardan biridir ve gelecek nesiller için hayatta kalmasını sağlamak için dikkatli bir halde korunması icap eder. Rönesans sanatının koruyucularının karşılaşmış olduğu zorluklardan bazıları şunlardır:

Benzer Gönderiler  Bali Batuan Geleneksel Resim Sanatının Yaşayan Müzesi

  • Boyanın ışığa ve havaya maruz kalması kararı bozulması
  • Boya yüzeyinde çatlaklar ve hasarlar
  • Erozyon yahut vandalizm sebebiyle boya kaybı

Müzelerde Rönesans Sanatı

Rönesans Sanatı İnsan Formu
Temel Özellikler İnsan vücudunun realist ve naturel bir halde tasvir edilmesi
Mühim Sanatçılar Leonardo da Vinci, Michelangelo, Raphael
Hareketler Erken Rönesans, Yüksek Rönesans, Maniyerizm
Etkisinde bırakır Klasik sanat, Gotik sanat
Anatomi İfade Sanat Zamanı
İnsan vücudunun sanatta doğru bir halde tasvir edilebilmesi için incelenmesi Duyguları ve fikirleri iletmek için yüz ifadelerinin ve gövde dilinin kullanılması Rönesans sanatı da dahil olmak suretiyle sanat tarihinin incelenmesi

II. Rönesans Sanatının Temel Özellikleri

Rönesans, Avrupa'da büyük sanatla alakalı ve entelektüel başarıların yaşandığı bir dönemdi. Bu son zamanların sanatı gerçekçiliği, insan duygusu ve ifadesine odaklanması ve klasik biçim ve tekniklerin kullanımıyla karakterize edilir.

Rönesans sanatının temel özelliklerinden bazıları şunlardır:

  • Gerçekçilik ve doğalcılığa odaklanma
  • Uzayın realist temsillerini kurmak için bakış açısı ve öteki matematiksel tekniklerin kullanması
  • İnsan vücuduna ve duygularına daha çok vurgu
  • Klasik formların ve tekniklerin kullanması
  • Antik Yunan ve Roma sanatına ve mimarisine olan ilginin yine canlanması

Rönesans, Avrupa'da büyük bir değişiklik ve çalkantı dönemiydi ve bu son zamanların sanatı ortaya çıkan yeni fikirleri ve değerleri yansıtıyordu. Rönesans sanatı, insan ruhunun yaratıcılığının ve yenilikçiliğinin bir kanıtıydı.

Rönesans'ın Mühim Sanatçıları

Aşağıda Rönesans'ın en mühim ve etken sanatçılarından bazılarının sıralaması yer almıştır:

  • Leonardo da Vinci
  • Michelangelo
  • Raphael
  • Donatello
  • Giorgione
  • Titian
  • Botticelli
  • Caravaggio
  • Vermeer

IV. Rönesans Sanat Akımları

Rönesans, büyük sanatla alakalı ve entelektüel yeniliklerin yaşandığı bir dönemdi ve birçok değişik sanat akımının ortaya çıkışına şahit oldu. En mühim Rönesans sanat akımlarından bazıları şunlardır:

  • Erken Rönesans (ortalama 1400-1490)
  • Yüksek Rönesans (ortalama 1490-1520)
  • Maniyerist hareket (ortalama 1520-1580)
  • Barok akımı (ortalama 1580-1720)
  • Rokoko hareketi (ortalama 1720-1780)
  • Neoklasik hareket (ortalama 1780-1830)
  • Duygusal hareket (ortalama 1830-1880)
  • Gerçekçilik akımı (ortalama 1880-1900)
  • Izlenimci hareket (ortalama 1870-1920)
  • Post-Izlenimci hareket (ortalama 1880-1900)
  • Kübizm hareketi (ortalama 1907-1914)
  • Fütürist hareket (ortalama 1909-1914)
  • Dada hareketi (ortalama 1916-1924)
  • Sürrealist hareket (ortalama 1924-1945)
  • Soyut Ekspresyonist hareket (ortalama 1940-1960)
  • Pop Art hareketi (ortalama 1950-1970)
  • Minimalist hareket (ortalama 1960-1970)
  • Kavramsal sanat hareketi (ortalama 1960-1980)
  • Postmodern sanat hareketi (ortalama 1970-günümüz)

V. Rönesans Sanat Tesirleri

Rönesans, büyük sanatla alakalı ve entelektüel yeniliklerin yaşandığı bir dönemdi ve oldukca muhtelif kaynaklardan etkilenmişti. Bunlar içinde antik Yunan ve Roma'nın sanatı ve mimarisi, İslam dünyası ve Orta Asır yer alıyordu.

Rönesans döneminde antik Yunan ve Roma sanatının yine keşfedilmesi, Rönesans sanatının gelişiminde büyük bir tesir yarattı. Bu dönemdeki sanatçılar, antik sanatçıların eserlerini incelemeye ve yansılamak etmeye başladılar ve onların gerçekçiliğinden, idealizminden ve orantı duygusundan esin aldılar.

Benzer Gönderiler  Mezopotamya Harikaları Ziggurat Zest

İslam dünyası da Rönesans sanatı üstünde mühim bir etkiye sahipti. Bu dönemdeki sanatçılar İslam dünyasının varlıklı hat sanatı, geometrik tasavvur ve mozaik geleneğine alaka duydular. Ek olarak bakış açısı ve chiaroscuro kullanması benzer biçimde İslam dünyasının birtakım tekniklerini de benimsediler.

Orta Asır, Rönesans sanatı üstünde de kalıcı bir tesir bıraktı. Bu dönemdeki sanatçılar, yükselen kemerleri ve sivri çatılarıyla öne çıkan Gotik mimari tarzından etkilendiler. Ek olarak, çoğu zaman kompleks çizimlerle süslenmiş olan Orta Asır'ın aydınlatılmış el yazmalarından da esin aldılar.

Rönesans, büyük bir sanatla alakalı ve entelektüel yenilik dönemiydi ve oldukca muhtelif kaynaklardan etkilenmişti. Bu etkisinde bırakır, hem güzel bununla birlikte anlatım edici olan yeni bir sanat tarzının yaratılmasına destek oldu.

VI. Rönesans Sanat Teknikleri

Rönesans periyodu, birçoğu klasik antik çağlardan ödünç alınan bir takım yeni ve yenilikçi sanatla alakalı tekniğin geliştirilmesine şahit oldu. Bu teknikler şunları içeriyordu:

  • Doğrusal bakış açısı
  • İncelikli
  • Fer-gölge oyunu
  • Venedik renkçiliği
  • Anatomi
  • İfade

Bu tekniklerin her biri Rönesans sanatının gelişiminde mühim tesir yaratmış ve son zamanların karakteristik özelliği olan realist ve ifadeci üslubun yaratılmasına destek olmuştur.

VII. Rönesans Sanat Malzemeleri

Rönesans sanatçıları sanat eserlerini yaratmak için muhtelif malzemeler kullandılar, bunlardan bazıları şunlardır:

  • Yağlı boya
  • Tempera
  • Fresk
  • Heykel
  • Oymak
  • Baskı sanatı

Her malzemenin kendine has özellikleri ve karakteristikleri vardı ve sanatçılar, elde etmek istedikleri etkiye gore kullandıkları malzemeleri seçiyorlardı.

Yağlı boya, öteki malzemelere gore daha çok tafsilat ve gerçekçilik sağlamış olduğu için Rönesans sanatçıları içinde popüler bir ortamdı. Tempera da kullanılırdı sadece yağlı boyadan daha azca dayanıklıydı ve daha dikkatli bir kullanım icap ediyordu. Fresk, direkt kaygan sıva üstüne meydana getirilen bir tür duvar resmiydi ve büyük ölçekli sanat eserleri için popüler bir seçimdi. Heykel, Rönesans sanatçıları için bir öteki mühim ortamdı ve hem dini bununla birlikte seküler sanat eserleri yaratmak için kullanılırdı. Gravür ve baskı da popülerdi ve sanatçıların eserlerinin birden fazla kopyasını oluşturmalarına imkan sağlıyordu.

Rönesans sanatçılarının kullandıkları malzemeler, sanatlarının gelişimi üstünde mühim bir etkiye sahipti. Örnek olarak yağlı boya, daha çok gerçekçilik ve ayrıntıya izin verdi ve bu da insan figürünün daha naturel ve realist temsillerinin geliştirilmesine yol açtı. Öte taraftan fresk, yağlı boyadan daha dayanıklı bir ortamdı ve sanatçıların tabiat vakalarına dayanabilecek büyük ölçekli sanat eserleri yaratmasına izin verdi. Heykel de Rönesans sanatçıları için muazzam bir ortamdı ve hem güzel bununla birlikte etkisinde bırakan sanat eserleri yaratmalarına izin verdi. Gravür ve baskı da önemliydi şundan dolayı sanatçıların eserlerinin birden fazla kopyasını yaratmalarına ve daha geniş bir kesime ulaşmalarına izin veriyorlardı.

VIII. Rönesans Sanatının Korunması

Rönesans sanatı kıymetli ve duyarlı bir kaynaktır ve gelecek nesiller için onu korumak için adımlar atmak önemlidir. Koruma, sanatı hasardan koruma ve koruma sürecidir ve aşağıdakiler benzer biçimde muhtelif şekilleri içerebilir:

  • Fer, ısı ve rutubet benzer biçimde çevresel faktörlerin niçin olduğu hasarların önlenmesi
  • Hasar görmüş yahut bozulmuş sanat eserlerinin restorasyonu
  • Emek verme ve eğlence amaçlı sanata erişim sağlamak
Benzer Gönderiler  Ashcan Okulu Gerçekçiliği 20. Yüzyılın Başlarındaki Amerika'nın Sert Gerçeklerini Resmediyor

Koruyucular, Rönesans sanatının gelecek nesiller için korunmasını sağlamak amacıyla sanat tarihçileri, küratörler ve öteki uzmanlarla yakın bir halde çalışırlar. Data ve uzmanlıklarını, her sanat eserinin hususi gereksinimlerine gore uyarlanmış koruma planları geliştirmek ve yürütmek için kullanırlar.

Rönesans sanatı korumacılığı kompleks ve sıkıntılı bir alandır, sadece bununla beraber eğer olmazsa olmazdır. Koruyucular, sanat tarihçileri ve küratörler beraber emek harcayarak Rönesans sanatının önümüzdeki yüzyıllarda dünyanın dört bir tarafındaki insanoğlu tarafınca beğenilmeye devam etmesini sağlamaya destek olabilirler.

IX. Müzelerde Rönesans Sanatı

Rönesans sanatı dünyanın dört bir tarafındaki müzelerde bulunabilir. Rönesans sanatının en meşhur koleksiyonlarından bazıları aşağıdaki müzelerde bulunabilir:

* Fransa, Paris'teki Louvre Müzesi
* İtalya, Floransa'daki Uffizi Galerisi
* Londra, İngiltere'deki Milli Galeri
* Amerika, New York City'deki Metropolitan Sanat Müzesi
* İspanya, Madrid'deki Prado Müzesi

Bu müzeler, Leonardo da Vinci'ninki de dahil olmak suretiyle Rönesans sanatının en ikonik eserlerinden kimilerini barındırıyor Mona LisaMichelangelo'nun Davutve Raphael'in Atina Okulu.

Bu büyük müzelere ayrıca, Rönesans sanatı koleksiyonlarını barındıran birçok ufak müze ve galeri de bulunmaktadır. Bu müzeler dünyanın dört bir tarafındaki şehirlerde bulunabilir ve Rönesans sanatını yakından görmeniz için mükemmel bir fırsat sunarlar.

Rönesans sanatı hakkındaki daha çok data edinmek istiyorsanız, bu müzelerden birini ziyaret etmenizi tavsiye ederim. Bu sanat eserlerinin güzelliğine ve sanatçılığına fanatik duracak ve sanat tarihinin en mühim dönemlerinden biri hakkındaki daha derin bir anlak kazanacaksınız.

S: Rönesans sanatının temel özellikleri nedir?

A: Rönesans sanatının temel özellikleri şunlardır:

* Gerçekçilik: Rönesans dönemindeki sanatçılar insan figürünü ve tabiat dünyasını realist bir halde tasvir etmeye çalışmışlardır.
* İdealizm: Sanatçılar da mevzularını idealize ederek, onları daha muhteşem ve idealize edilmiş bir halde tasvir ettiler.
* Hümanizm: Rönesans sanatçıları insan doğası ve insan deneyimiyle ilgileniyorlardı.
* Görüş açısı: Sanatçılar resimlerinde derinlik ve gerçekçilik duygusu yaratmak için perspektiften yararlanmışlardır.
* Chiaroscuro: Sanatçılar resimlerinde dram ve kontrast duygusu yaratmak için chiaroscuroyu kullanmışlardır.

S: Rönesans'ın mühim sanatçıları kimlerdir?

A: Rönesans'ın başlıca sanatçıları şunlardır:

*Leonardo da Vinci
* Michelangelo
* Rafael
* Donatello
* Botticelli
* Titian
* Giorgione
* Veronalı
* Caravaggio

S: Rönesans'ın değişik sanat akımları nedir?

A: Rönesans'ın değişik sanat akımları şunlardır:

* Erken Rönesans
* Yüksek Rönesans
* Davranışçılık
* Şimal Rönesansı
* Barok

Cinar Ünal, teknolojiye olan ilgisini genç yaşlarda keşfeden bir girişimcidir ve bu tutkusunu Kihard.net'i kurarak hayata geçirmiştir. Eğitimini yazılım mühendisliği alanında tamamlayan Ünal, sektördeki tecrübelerini ve birikimlerini blog yazıları aracılığıyla paylaşmaktadır. Hem yazılım geliştirme hem de dijital pazarlama alanında uzmanlaşan Cinar Ünal, Kihard.net ile teknolojiye dair en güncel bilgileri okuyucularına ulaştırmayı amaçlamaktadır.

  • Toplam 164 Yazı
  • Toplam 0 Yorum
Benzer Yazılar

Mezopotamya Harikaları Ziggurat Zest

İçindekilerII. Ziggy Nelerdir?III. Ziggy'yi kullanmanın yararlarıIV. Ziggy iyi mi kullanılırSık Sorulan SorularII. Ziggy Nelerdir?7. VIII. Mevzuyla İlgili Sıkça Sorulan Sorular Ziggurat Zest: Mezopotamya Sanatındaki Mimari Harikalar Mezopotamya, Dicle ve Fırat nehirleri arasındaki bereketli topraklarda gelişen eski bir uygarlık bölgesiydi. Bu bölge şu anda günümüz Irak, İran ve Suriye'sinde yer almıştır. Sümerler, Akadlar, Babilliler ve Asurlular Mezopotamya'da gelişen medeniyetlerden bazılarıydı. Bu medeniyetler, zigguratlar da dahil olmak suretiyle antik dünyanın en etkisi altına alan mimari başarılarından kimilerinden sorumluydu. Zigguratlar, tanrılara mabet olarak inşa edilen dev gibi basamaklı piramitlerdi. Çoğu zaman şehirlerin merkezinde bulunurlardı ve dini törenler ve ritüeller için kullanılırlardı. Zigguratlar ek olarak yıldızları takip etmek için yüksek bir bakış noktası sağladıkları için deney evi olarak da kullanılırlardı. Mezopotamya'nın zigguratları, onları inşa eden kadim medeniyetlerin yaratıcılığının ve ustalığının bir kanıtıdır. Bu yapılar, bölgenin varlıklı kültürel mirasının bir hatırlatıcısıdır ve dünya çapındaki insanoğlu için bir şaşkınlık ve esin deposudur. Antet Yanıt Ziggurat Ziggurat, […]

Mürekkep ve İçgörü Çin Edebiyatçıları Resim Geleneğinde Bir Yolculuk

İçindekilerII. Çin Edebiyatçıları Resim SanatıIII. Çin Edebiyatı Resminin ÖzellikleriIV. Çin Edebiyatı Resminin Malzemeleri ve TeknikleriV. Meşhur Çin Edebiyat RessamlarıVI. Çin Edebiyatçılarının Batı Sanatı Üstündeki TesiriVII. Çin Edebiyatçılarının Bugünkü ResimleriÇin Edebiyatı Resimlerini Nerede Görebilirsiniz Çin Edebiyatı Resmi, Song Hanedanlığı (960-1279) döneminde Çin'de ortaya çıkan bir fotoğraf stilidir. Mürekkep ve fırça kullanması ve bir sahnenin reel ayrıntılarından ziyade tabiatın özünü yakalamaya odaklanmasıyla karakterize edilir. Edebiyatçı ressamlar çoğu zaman varlıklı ailelerden gelen eğitimli erkeklerdi. Çoğu zaman hobi olarak fotoğraf yaparlardı ve resimleri satış amaçlı değildi. Bunun yerine, ressamların kendileri ve arkadaşları ve aileleri tarafınca takdir edilmeleri amaçlanmıştı. Çin Edebiyatçıları Resmi, çok anlatım edici bir fotoğraf stilidir ve çoğu zaman rahatlık, sükünet ve doğayla irtibat hissi şeklinde duyguları iletmek için kullanılır. Resimler çoğu zaman siyah ve beyazdan oluşan monokrom bir palette yapılır ve zaman zaman renk dokunuşları bulunur. En meşhur Çinli Edebiyatçılar ressamlarından bazıları Wang Wei, Huang Gongwang ve Ni Zan'dır. Resimleri koleksiyoncular tarafınca […]

Ashcan Okulu Gerçekçiliği 20. Yüzyılın Başlarındaki Amerika'nın Sert Gerçeklerini Resmediyor

İçindekilerII. Ashcan Okulu Gerçekçiliği Nelerdir?III. Ashcan Okulu GerçekçiliğiIV. Ashcan Okulu Gerçekçiliğinin ÖzellikleriV. Ashcan Okulu SanatçılarıII. Ashcan Okulu Gerçekçiliği Nelerdir?Ashcan Okulu Gerçekçiliğine Yönelik KritikTipik Problemler “Ashcan School Realism: Urban Life in Early 20th Century America” araması icra eden kişiler muhtemelen 20. yüzyılın başlarında New York City'de ortaya çıkan bir hareket olan Ashcan Sanat Okulu ile alakalı daha çok informasyon edinmeye çalışıyorlardır. Ashcan Okulu sanatçıları, kentsel hayatın realist tasvirleriyle tanınıyorlardı ve eserleri çoğu zaman o dönemde şehirde yaygın olan fakirlik, kabahat ve yolsuzluğu tasvir ediyordu. Bu anahtar kelimeyi arayan kişiler Ashcan Okulu'nun zamanı, onunla ilişkilendirilen sanatçılar yahut hareket tarafınca yaratılan muayyen sanat eserleri ile alakalı informasyon arıyor olabilir. Ek olarak Ashcan Okulu'nun öteki sanat hareketleri üstündeki tesiri yahut Ashcan Okulu hareketinin mevcut durumu ile alakalı informasyon arıyor olabilirler. Genel hatlarıyla, bu anahtar kelimeyi arayan kişiler 20. yüzyılın başlarında etken olan muayyen bir sanat akımı ile alakalı informasyon arıyorlar. Muhtemelen akımın zamanı, akımla […]

0 Yorum

Yorum Yaz

Rastgele