Soyut Formda Üç Boyutlu Uzay Harikaları Heykeltraşlığı

Soyut heykel, bilinebilir herhangi bir nesneyi yahut figürü temsil etmeyen bir heykel türüdür. Bunun yerine, soyut heykeller hareket, mekan ve duygu duygusu yaratmak için şekiller, formlar ve çizgiler kullanılarak yaratılır. Soyut heykel yüzyıllardır var olmuştur, sadece aslolan 20. yüzyılda kendini göstermiştir. Bu zamanda, bir takım avangart heykeltıraş yeni malzemeler ve tekniklerle denemeler meydana getirmeye başlamış ve daha ilkin asla görülmemiş soyut heykeller yaratmıştır. En meşhur soyut heykeltıraşlar içinde Pablo Picasso, Constantin Brancusi ve Alexander Calder yer alır. Bu sanatçılar hem görsel olarak çarpıcı bununla beraber düşündürücü heykeller yarattılar ve emek harcamaları heykelin olanaklarını tekrar tanımlamaya destek oldu. Günümüzde soyut heykel hala popüler bir sanat biçimidir. Dünya genelinde müzelerde, galerilerde ve kamusal alanlarda bulunur. Soyut heykeller metal, ahşap, taş ve plastik şeklinde muhtelif malzemelerden yapılabilir. Ek olarak oyma, kaynaklama ve döküm şeklinde muhtelif teknikler kullanılarak da yaratılabilirler. Soyut heykel, fazlaca muhtelif duygu ve fikirleri iletebilen kuvvetli bir sanat biçimidir. Memnuniyet, keder, […]

Soyut Formda Üç Boyutlu Uzay Harikaları Heykeltraşlığı

Uzayı Heykelleştirmek: Soyut Formda Üç Boyutlu Harikalar

Soyut heykel, bilinebilir herhangi bir nesneyi yahut figürü temsil etmeyen bir heykel türüdür. Bunun yerine, soyut heykeller hareket, mekan ve duygu duygusu yaratmak için şekiller, formlar ve çizgiler kullanılarak yaratılır.

Soyut heykel yüzyıllardır var olmuştur, sadece aslolan 20. yüzyılda kendini göstermiştir. Bu zamanda, bir takım avangart heykeltıraş yeni malzemeler ve tekniklerle denemeler meydana getirmeye başlamış ve daha ilkin asla görülmemiş soyut heykeller yaratmıştır.

En meşhur soyut heykeltıraşlar içinde Pablo Picasso, Constantin Brancusi ve Alexander Calder yer alır. Bu sanatçılar hem görsel olarak çarpıcı bununla beraber düşündürücü heykeller yarattılar ve emek harcamaları heykelin olanaklarını tekrar tanımlamaya destek oldu.

Günümüzde soyut heykel hala popüler bir sanat biçimidir. Dünya genelinde müzelerde, galerilerde ve kamusal alanlarda bulunur. Soyut heykeller metal, ahşap, taş ve plastik şeklinde muhtelif malzemelerden yapılabilir. Ek olarak oyma, kaynaklama ve döküm şeklinde muhtelif teknikler kullanılarak da yaratılabilirler.

Soyut heykel, fazlaca muhtelif duygu ve fikirleri iletebilen kuvvetli bir sanat biçimidir. Memnuniyet, keder, hiddet yahut başka herhangi bir duyguyu anlatım etmek için kullanılabilir. Ek olarak vakit, mekan ve insan durumu şeklinde karmaşa kavramları keşfetmek için de kullanılabilir.

Soyut heykel ile alakalı daha çok informasyon edinmek istiyorsanız, sizin için birçok kaynak mevcuttur. Soyut heykelleri bizzat görmek için müzeleri ve galerileri ziyaret edebilirsiniz. Ek olarak soyut heykel ile alakalı kitaplar ve makaleler okuyabilirsiniz. Hatta kendi soyut heykellerinizi iyi mi yaratacağınızı öğrenmek için dersler bile alabilirsiniz.

Soyut heykel büyüleyici ve ödüllendirici bir sanat biçimidir. Çevremizdeki dünyayı keşfetmenin ve kendi düşüncelerimizi ve duygularımızı anlatım etmenin bir yoludur. Soyut heykel ile alakalı daha çok informasyon edinmekle ilgileniyorsanız, onu daha çok keşfetmenizi tavsiye ederim.

Antet Hususiyet
Soyut sanat Sanat yaratmak için temsili olmayan şekil ve tekniklerin kullanılması
Heykel Üç boyutlu nesneler yaratma sanatı
Üç boyutlu Üç boyutlu olma niteliği
Uzay Bir nesneyi yahut kişiyi çevreleyen alan
Harikalar Şaşırtıcı yahut şaşkınlık verici bir şey

Uzayı Heykelleştirmek: Soyut Formda Üç Boyutlu Harikalar

2. Heykel

Heykel, Taş Dönemi'ne kadar uzanan heykellere dair kanıtlar bulunan en eski sanat formlarından biridir. İlk heykeller çoğu zaman taş yahut kilden yapılırdı ve tipik olarak hayvanları yahut dini figürleri tasvir ederdi. Medeniyetler geliştikçe heykel sanatı da gelişti. Antik Yunan ve Roma'da heykeltıraşlar realist insan ve allah heykelleri yarattılar. Orta Asır süresince heykel çoğu zaman kiliseleri ve katedralleri süslemek için kullanılırdı. Rönesans'ta heykeltıraşlar yeni teknikler ve malzemeler denemeye başladılar ve daha organik ve etkisi altına alan heykeller yarattılar. 19. ve 20. yüzyıllarda heykeltıraşlar sanat formunun sınırlarını zorlamaya devam ederek yeni fikirleri ve formları keşfeden soyut heykeller yarattılar.

3. Değişik Heykel Türleri

Her biri kendine has özelliklere haiz birçok değişik heykel türü vardır. En yaygın heykel türlerinden bazıları şunlardır:

  • Figüratif heykel: Bu tür heykel, insanları, hayvanları yahut öteki nesneleri realist yahut organik bir halde tasvir eder.
  • Soyut heykel: Bu tür heykeller bilinebilir nesneleri yahut figürleri tasvir etmez. Bunun yerine, daha soyut yahut temsili olmayan bir sanat eseri yaratmak için şekiller, çizgiler ve renkler kullanır.
  • Geometrik heykel: Bu heykel türü küp, küre, silindir şeklinde geometrik şekillerden doğar.
  • Yapılandırmacı heykel: Bu heykel türü, metal, ahşap, plastik şeklinde değişik malzemelerin 3d bir forma dönüştürülmesiyle oluşturulur.
  • Montaj heykeli: Bu heykel türü, metal, ahşap yahut plastik parçaları şeklinde bulunan nesnelerin yeni bir sanat eserine dönüştürülmesiyle oluşturulur.
Benzer Gönderiler  Kraliçe Hatshepsut Görsel Bir Kadın Firavun

Her heykel türünün kendine has bir takım özelliği ve tekniği vardır. Sözgelişi figüratif heykel, çoğu zaman realist yahut doğalcı formlar kullanırken, soyut heykel daha soyut yahut temsili olmayan formlar kullanır. Geometrik heykel, geometrik şekillere dayanırken, yapılandırmacı heykel, değişik malzemelerin 3d bir forma bir araya getirilmesiyle yaratılır. Tevhit heykeli, bulunan nesnelerin yeni bir sanat eserine birleştirilmesiyle yaratılır.

Değişik heykel türleri fazlaca muhtelif efektler yaratmak için kullanılabilir. Figüratif heykel, insanları, hayvanları yahut öteki nesneleri realist yahut organik bir halde tasvir etmek için kullanılabilir. Soyut heykel, daha soyut yahut temsili olmayan sanat eserleri yaratmak için kullanılabilir. Geometrik heykel, geometrik şekillere dayanan sanat eserleri yaratmak için kullanılabilir. Yapılandırmacı heykel, değişik malzemeleri 3d bir forma birleştirerek yaratılan sanat eserleri yaratmak için kullanılabilir. Tevhit heykeli, bulunan nesneleri yeni bir sanat eserine birleştirerek yaratılan sanat eserleri yaratmak için kullanılabilir.

Uzayı Heykelleştirmek: Soyut Formda Üç Boyutlu Harikalar

4. Heykelde Kullanılan Malzemeler

Heykeller muhtelif malzemelerden yapılabilir, bunlar içinde şunlar yer alır:

  • Taş
  • Metal
  • Odun
  • Kil
  • Bardak
  • Plastik
  • Fiberglas
  • Reçine
  • Beton

Bir heykel için kullanılan malzemenin tarzı sanatçının istediği etkiye bağlı olacaktır. Sözgelişi, bir taş heykel bir kil heykelden daha dayanıklı olabilirken, bir metal heykel bir ahşap heykelden daha yansıtıcı olabilir.

Sanatçının bir heykel yaratırken malzemenin ağırlığını da hesaba katması gerekecektir. Sözgelişi büyük bir taş heykelin onu destekleyecek kuvvetli bir temele ihtiyacı olacaktır.

En son, sanatçı bir heykel yaratırken malzemenin maliyetini göz önünde bulundurmalıdır. Altın yahut gümüş şeklinde birtakım malzemeler öbürlerinden daha pahalıdır.

Uzayı Heykelleştirmek: Soyut Formda Üç Boyutlu Harikalar

5. Heykelde Kullanılan Teknikler

Heykeller yaratmak için kullanılan birçok değişik teknik vardır. En yaygın tekniklerden bazıları şunlardır:

  • Oyma
  • Döküm
  • Modelleme
  • Montaj
  • Yapı

Her tekniğin kendine has avantajları ve dezavantajları vardır. Oyma vakit alıcı bir işlemdir, sadece fazlaca fazla ayrıntıya izin verir. Döküm nispeten süratli ve rahat bir işlemdir, sadece oyma ile aynı tafsilat seviyesine ulaşmak zor olabilir. Modelleme, fazlaca muhtelif efektler yaratmak için kullanılabilen fazlaca yönlü bir tekniktir. Montaj, bir heykel yaratmak için değişik nesneleri tevhit sürecidir. İnşa, muhtelif malzemelerden bir heykel inşa etme sürecidir.

Bir heykel yaratmak için kullanılacak tekniğin tarzı, sanatçının şahsi tercihlerine ve projenin hususi hedeflerine bağlı olacaktır.

Uzayı Heykelleştirmek: Soyut Formda Üç Boyutlu Harikalar

6. Meşhur Heykeltıraşlar

İşte tarihin en meşhur heykeltıraşlarından bazılarının sıralaması:

  • Michelangelo
  • Rodin
  • Picasso
  • Miró
  • Henry Moore
  • David Smith
  • Louise Burjuva
  • Anish Kapoor
  • Jeff Koon'lar

Bu heykeltıraşların tüm bunlar emsalsiz ve yenilikçi tarzlarıyla tanınıyorlar ve eserleri sanat tarihinde derin bir tesir bırakmış durumda.

7. Çağdaş Dünyada Heykel

Heykel, binlerce senedir insan kültürünün bir parçası olmuştur ve günümüzde de popüler bir sanat formu olmaya devam etmektedir. Çağdaş dünyada heykel, fazlaca muhtelif düşünce ve duyguları anlatım etmek için kullanılır ve müzelerden galerilere ve kamusal alanlara kadar muhtelif ortamlarda bulunabilir.

Benzer Gönderiler  Sanat Disiplinlerarası Sınırları Yıktığında Disiplinlerarası İlham Kaynakları

Çağdaş heykelin en çarpıcı özelliklerinden biri çeşitliliğidir. Çağdaş heykelin emin bir seçimi yoktur ve sanatçılar muhtelif malzemeler, teknikler ve mevzularla denemeler yapmakta özgürdür. Bu çeşitlilik, Auguste Rodin'inki şeklinde hakkaten dikkate kıymet sanat eserlerinin yaratılmasına yol açmıştır. Düşünen Erkek ve Henry Moore'un Yatan Figür.

Çeşitliliğinin yanı sıra, çağdaş heykel bununla beraber yeni malzemeler ve tekniklerle meydana getirdiği deneylerle de karakterize edilir. Geçmişte, heykeller çoğu zaman taştan, ahşaptan yahut metalden yapılırdı. Sadece, çağdaş heykeltıraşlar plastik, cam ve hatta fer şeklinde muhtelif öteki malzemeleri de kullanmışlardır. Ek olarak kaynak, döküm ve montaj şeklinde yeni tekniklerle deneyler yapmışlardır.

Yeni malzemelerin ve tekniklerin kullanması, çağdaş heykeltıraşların hem görsel olarak çarpıcı bununla beraber zorlayıcı sanat eserleri yaratmasına imkan tanımıştır. Bu sanat eserleri çoğu zaman çağdaş dünyanın kaygılarını ve endişelerini yansıtır ve bizlere kendi varoluşumuza dair benzersiz bir perspektif sunabilirler.

Son yıllarda heykel, kamusal bir sanat formu olarak giderek daha popüler hale geldi. Heykeller parklarda, meydanlarda ve öteki kamusal alanlarda bulunabilir ve daha canlı ve davetkar bir ortam yaratmaya destek olabilirler. Kamusal heykeller ek olarak mühim vakaları yahut kişileri anmak için de kullanılabilir ve ortak tarihimizi ve kültürümüzü hatırlatabilirler.

Heykel, fazlaca muhtelif düşünce ve duyguları anlatım etmek için kullanılabilen kuvvetli bir sanat biçimidir. Müzelerden ve galerilerden kamusal alanlara kadar muhtelif ortamlarda bulunabilir. Çağdaş heykelin çeşitliliği, sanatçıların yaratıcılığının ve hayal gücünün bir kanıtıdır ve kültürel manzaramızın yaşamsal bir parçası olmaya devam etmektedir.

Sanat Olarak Heykel

Heykel, hem görsel olarak cazibeli bununla beraber düşündürücü nesneler yaratmak için taş, metal, ahşap ve kil şeklinde malzemeler kullanan 3d bir sanat biçimidir. Heykeller, müzelerden ve galerilerden kamusal alanlara kadar muhtelif ortamlarda bulunabilir. İnsanları, hayvanları, nesneleri yahut soyut kavramları tasvir etmek için kullanılabilirler.

Heykel binlerce senedir var olmuştur ve zaman içinde onu üreten toplumların değişen kültürlerini ve değerlerini yansıtacak halde gelişmiştir. Antik Mısır'da heykel, tanrıları ve firavunları tasvir etmek için kullanılırdı. Antik Yunan'da heykel, insan formunu kutlamak için kullanılırdı. Orta Asır'da heykel, dini figürleri ve sahneleri tasvir etmek için kullanılırdı. Rönesans'ta heykel, insan duygusu ve organik dünya dahil olmak suretiyle muhtelif temaları keşfetmek için kullanılırdı.

Heykel bugün hala bürokrasi, sosyal problemler ve insan durumu şeklinde muhtelif temaları keşfetmek için kullanılıyor. Heykel, haberleşme ve anlatım için kuvvetli bir enstruman olabilir ve çevremizdeki dünyayı anlamamıza destek olabilir.

9. Heykel ve Kültür

Heykel, binlerce senedir insan kültürünün bir parçası olmuştur. İnsanların kendilerini ve inançlarını anlatım etmelerinin ve birbirleriyle haberleşme kurmalarının bir yoludur. Heykeller hayattaki bütün kültürlerde bulunabilir ve bu kültürlerin benzersiz değerlerini ve geleneklerini yansıtırlar.

Birtakım kültürlerde heykel, hikayeler bahsetmek yahut zamanı vakaları kaydetmek için kullanılır. Öteki kültürlerde heykel, tanrıları yahut ataları onurlandırmak için kullanılır. Ve tekrar öteki kültürlerde heykel, yalnızca çevreyi süslemek için kullanılır.

Benzer Gönderiler  İlahi Taslakçılık Neoklasik Sanatta Çizginin Kesinliği

Amaçları mutlaka, heykeller kuvvetli bir sanat biçimidir. Bizlere esin verebilir, bizi zorlayabilir ve çevremizdeki dünya ile alakalı düşünmemizi sağlayabilirler. Ek olarak bizi bir araya getirebilir ve birbirimizi anlamamıza destek olabilirler.

Heykelin değişik kültürlerde iyi mi kullanıldığına dair birtakım örnekler şunlardır:

  • Antik Mısır'da heykeller tanrıları ve firavunları tasvir etmek için kullanılırdı. Ek olarak tapınakları ve mezarları süslemek için de kullanılırdı.
  • Antik Yunan'da heykeller hem tanrıları bununla beraber ölümlüleri tasvir etmek için kullanılırdı. Ek olarak tapınakları, amme binalarını ve hususi evleri dekore etmek için de kullanılırdı.
  • Antik Roma'da heykeller hem tanrıları bununla beraber imparatorları tasvir etmek için kullanılırdı. Ek olarak tapınakları, amme binalarını ve hususi evleri dekore etmek için de kullanılırdı.
  • Ortaçağ Avrupa'sında heykeller dini figürleri ve sahneleri tasvir etmek için kullanılırdı. Ek olarak kiliseleri ve katedralleri süslemek için de kullanılırdı.
  • Rönesans'ta heykeller hem dini bununla beraber seküler mevzuları tasvir etmek için kullanıldı. Ek olarak sarayları, kiliseleri ve amme binalarını süslemek için de kullanıldılar.
  • Çağdaş çağda heykeller, siyasal figürler, basit insanoğlu ve soyut kavramlar dahil olmak suretiyle fazlaca muhtelif mevzuları tasvir etmek için kullanılmıştır. Ek olarak kamusal alanları, hususi evleri ve müzeleri dekore etmek için de kullanılmıştır.

Heykel, fikirleri iletmek, hikayeler bahsetmek ve bizlere esin vermek için kullanılabilen kuvvetli bir sanat biçimidir. Binlerce senedir mevcud insan kültürünün bir parçasıdır ve gelecek yıllarda da kültürümüzün bir parçası olmaya devam edeceği kesindir.

S: Soyut heykel nelerdir?

A: Soyut heykel, bilinebilir herhangi bir nesneyi yahut figürü temsil etmeyen bir heykel türüdür. Bunun yerine, soyut heykeller çoğu zaman hareket, mekan ve fer hissi yaratmak için geometrik şekiller ve formlar kullanılarak yaratılır.

S: Soyut heykelin değişik türleri nedir?

A: Soyut heykelin birçok değişik türü vardır, sadece en yaygın olanlardan bazıları şunlardır:

* Minimalist heykel: Minimalist heykeller, bayağı, geometrik biçim ve formlarıyla karakterize edilir.
* Soyut dışavurumcu heykel: Soyut dışavurumcu heykeller çoğu zaman kaynaklı metal, bulunan nesneler ve boya şeklinde geleneksel olmayan malzemeler ve teknikler kullanılarak yaratılır.
* Sürrealist heykel: Sürrealist heykeller çoğu zaman rüya benzeri imgeler ve sembolizm kullanılarak yaratılır.

S: Soyut heykelde kullanılan malzemeler nedir?

A: Soyut heykeller muhtelif malzemeler kullanılarak yaratılabilir, bunlar içinde şunlar yer alır:

* Odun
* Metal
* Taş
* Kil
* Bardak
* Plastik
* Beton

Cinar Ünal, teknolojiye olan ilgisini genç yaşlarda keşfeden bir girişimcidir ve bu tutkusunu Kihard.net'i kurarak hayata geçirmiştir. Eğitimini yazılım mühendisliği alanında tamamlayan Ünal, sektördeki tecrübelerini ve birikimlerini blog yazıları aracılığıyla paylaşmaktadır. Hem yazılım geliştirme hem de dijital pazarlama alanında uzmanlaşan Cinar Ünal, Kihard.net ile teknolojiye dair en güncel bilgileri okuyucularına ulaştırmayı amaçlamaktadır.

  • Toplam 164 Yazı
  • Toplam 0 Yorum
Benzer Yazılar

Mezopotamya Harikaları Ziggurat Zest

İçindekilerII. Ziggy Nelerdir?III. Ziggy'yi kullanmanın yararlarıIV. Ziggy iyi mi kullanılırSık Sorulan SorularII. Ziggy Nelerdir?7. VIII. Mevzuyla İlgili Sıkça Sorulan Sorular Ziggurat Zest: Mezopotamya Sanatındaki Mimari Harikalar Mezopotamya, Dicle ve Fırat nehirleri arasındaki bereketli topraklarda gelişen eski bir uygarlık bölgesiydi. Bu bölge şu anda günümüz Irak, İran ve Suriye'sinde yer almıştır. Sümerler, Akadlar, Babilliler ve Asurlular Mezopotamya'da gelişen medeniyetlerden bazılarıydı. Bu medeniyetler, zigguratlar da dahil olmak suretiyle antik dünyanın en etkisi altına alan mimari başarılarından kimilerinden sorumluydu. Zigguratlar, tanrılara mabet olarak inşa edilen dev gibi basamaklı piramitlerdi. Çoğu zaman şehirlerin merkezinde bulunurlardı ve dini törenler ve ritüeller için kullanılırlardı. Zigguratlar ek olarak yıldızları takip etmek için yüksek bir bakış noktası sağladıkları için deney evi olarak da kullanılırlardı. Mezopotamya'nın zigguratları, onları inşa eden kadim medeniyetlerin yaratıcılığının ve ustalığının bir kanıtıdır. Bu yapılar, bölgenin varlıklı kültürel mirasının bir hatırlatıcısıdır ve dünya çapındaki insanoğlu için bir şaşkınlık ve esin deposudur. Antet Yanıt Ziggurat Ziggurat, […]

Mürekkep ve İçgörü Çin Edebiyatçıları Resim Geleneğinde Bir Yolculuk

İçindekilerII. Çin Edebiyatçıları Resim SanatıIII. Çin Edebiyatı Resminin ÖzellikleriIV. Çin Edebiyatı Resminin Malzemeleri ve TeknikleriV. Meşhur Çin Edebiyat RessamlarıVI. Çin Edebiyatçılarının Batı Sanatı Üstündeki TesiriVII. Çin Edebiyatçılarının Bugünkü ResimleriÇin Edebiyatı Resimlerini Nerede Görebilirsiniz Çin Edebiyatı Resmi, Song Hanedanlığı (960-1279) döneminde Çin'de ortaya çıkan bir fotoğraf stilidir. Mürekkep ve fırça kullanması ve bir sahnenin reel ayrıntılarından ziyade tabiatın özünü yakalamaya odaklanmasıyla karakterize edilir. Edebiyatçı ressamlar çoğu zaman varlıklı ailelerden gelen eğitimli erkeklerdi. Çoğu zaman hobi olarak fotoğraf yaparlardı ve resimleri satış amaçlı değildi. Bunun yerine, ressamların kendileri ve arkadaşları ve aileleri tarafınca takdir edilmeleri amaçlanmıştı. Çin Edebiyatçıları Resmi, çok anlatım edici bir fotoğraf stilidir ve çoğu zaman rahatlık, sükünet ve doğayla irtibat hissi şeklinde duyguları iletmek için kullanılır. Resimler çoğu zaman siyah ve beyazdan oluşan monokrom bir palette yapılır ve zaman zaman renk dokunuşları bulunur. En meşhur Çinli Edebiyatçılar ressamlarından bazıları Wang Wei, Huang Gongwang ve Ni Zan'dır. Resimleri koleksiyoncular tarafınca […]

Ashcan Okulu Gerçekçiliği 20. Yüzyılın Başlarındaki Amerika'nın Sert Gerçeklerini Resmediyor

İçindekilerII. Ashcan Okulu Gerçekçiliği Nelerdir?III. Ashcan Okulu GerçekçiliğiIV. Ashcan Okulu Gerçekçiliğinin ÖzellikleriV. Ashcan Okulu SanatçılarıII. Ashcan Okulu Gerçekçiliği Nelerdir?Ashcan Okulu Gerçekçiliğine Yönelik KritikTipik Problemler “Ashcan School Realism: Urban Life in Early 20th Century America” araması icra eden kişiler muhtemelen 20. yüzyılın başlarında New York City'de ortaya çıkan bir hareket olan Ashcan Sanat Okulu ile alakalı daha çok informasyon edinmeye çalışıyorlardır. Ashcan Okulu sanatçıları, kentsel hayatın realist tasvirleriyle tanınıyorlardı ve eserleri çoğu zaman o dönemde şehirde yaygın olan fakirlik, kabahat ve yolsuzluğu tasvir ediyordu. Bu anahtar kelimeyi arayan kişiler Ashcan Okulu'nun zamanı, onunla ilişkilendirilen sanatçılar yahut hareket tarafınca yaratılan muayyen sanat eserleri ile alakalı informasyon arıyor olabilir. Ek olarak Ashcan Okulu'nun öteki sanat hareketleri üstündeki tesiri yahut Ashcan Okulu hareketinin mevcut durumu ile alakalı informasyon arıyor olabilirler. Genel hatlarıyla, bu anahtar kelimeyi arayan kişiler 20. yüzyılın başlarında etken olan muayyen bir sanat akımı ile alakalı informasyon arıyorlar. Muhtemelen akımın zamanı, akımla […]

0 Yorum

Yorum Yaz

Rastgele