Görsel Yankılar Antik Sanatın Zamansız Temaları

Antik sanat hareketleri çoğu zaman benzersiz görsel stilleri ve teknikleriyle karakterize edilir. Sadece, değişik sanat hareketlerinde görülen ortak temaları ve motifleri belirlemek de mümkündür. Bu görsel yankılar, değişik kültürlerden ve süre dilimlerinden sanatçıların birbirleriyle komünikasyon kurma biçimlerine ve kendi zamanlarının zorluklarına ve fırsatlarına iyi mi cevap verdiklerine dair içgörüler sağlayabilir. Antik sanatta en yaygın görsel yankılardan biri hayvanların sembol olarak kullanılmasıdır. Hayvanlar binlerce senedir sanatta güç, doğurganlık ve bilgelik de dahil olmak suretiyle fazlaca muhtelif düşünce ve duyguları temsil etmek için kullanılmıştır. Örnek olarak, eski Mısır'da aslan güç ve korumanın simgesiyken, kobra güç ve doğurganlığı temsil ediyordu. Antik Yunan'da baykuş bilgeliğin simgesiyken, yunus hız ve çevikliği temsil ediyordu. Antik sanatta yaygın bir öteki görsel yankı geometrik şekillerin kullanımıdır. Geometrik şekiller çoğu zaman desenler ve tasarımlar kurmak için kullanılır ve intizam ve balans benzer biçimde soyut kavramları temsil etmek için de kullanılabilirler. Örnek olarak antik Mezopotamya'da üçgen tanrısal bir semboldü, daire […]

Görsel Yankılar Antik Sanatın Zamansız Temaları

Görsel Yankılar: Antik Sanat Akımları Boyunca Temaların İzlenmesi

Antik sanat hareketleri çoğu zaman benzersiz görsel stilleri ve teknikleriyle karakterize edilir. Sadece, değişik sanat hareketlerinde görülen ortak temaları ve motifleri belirlemek de mümkündür. Bu görsel yankılar, değişik kültürlerden ve süre dilimlerinden sanatçıların birbirleriyle komünikasyon kurma biçimlerine ve kendi zamanlarının zorluklarına ve fırsatlarına iyi mi cevap verdiklerine dair içgörüler sağlayabilir.

Antik sanatta en yaygın görsel yankılardan biri hayvanların sembol olarak kullanılmasıdır. Hayvanlar binlerce senedir sanatta güç, doğurganlık ve bilgelik de dahil olmak suretiyle fazlaca muhtelif düşünce ve duyguları temsil etmek için kullanılmıştır. Örnek olarak, eski Mısır'da aslan güç ve korumanın simgesiyken, kobra güç ve doğurganlığı temsil ediyordu. Antik Yunan'da baykuş bilgeliğin simgesiyken, yunus hız ve çevikliği temsil ediyordu.

Antik sanatta yaygın bir öteki görsel yankı geometrik şekillerin kullanımıdır. Geometrik şekiller çoğu zaman desenler ve tasarımlar kurmak için kullanılır ve intizam ve balans benzer biçimde soyut kavramları temsil etmek için de kullanılabilirler. Örnek olarak antik Mezopotamya'da üçgen tanrısal bir semboldü, daire ise dünyayı temsil ediyordu. Antik Hindistan'da kare istikrarın sembolüydü, altıgen ise mükemmelliği temsil ediyordu.

Antik sanatta görsel yankıların kullanması, değişik kültürlerin birbirleriyle komünikasyon kurma yollarını ve kendi zamanlarının zorluklarına ve fırsatlarına iyi mi cevap verdiklerini anlamamıza destek olabilir. Bu görsel yankıları inceleyerek, sanat zamanı ve insan deneyimi hakkındaki daha derin bir seka kazanabiliriz.

Antik Sanat Hareketi Görsel Yankılar
Antik Mısır sanatı Hiyerogliflerin kullanması, hayvan ve nebat tasvirleri ve bakışım ve düzene vurgu
Antik Yunan sanatı Heykel ve resimde insan figürünün kullanması, idealize edilmiş güzelliğin tasviri ve perspektifin kullanması
Antik Roma sanatı Mozaik kullanması, mitolojik sahnelerin tasviri ve mimari öğelerin kullanması
Antik Çin sanatı Hat sanatının kullanması, görünüm ve tabiat tasvirleri ve sembolizmin kullanması
Antik Hint sanatı Heykel kullanması, dini figürlerin ve hikayelerin tasviri, renk ve fer kullanması

Görsel Yankılar: Antik Sanat Akımları Boyunca Temaların İzlenmesi

II. Sanat Tarihli Mühim İsimler

Aşağıda sanat tarihinin en mühim isimlerinden bazılarının sıralaması ve alana icra ettikleri katkılar yer almıştır:

  • Leonardo da Vinci (1452-1519): İtalyan Rönesans ressamı, heykeltıraş, mimar ve mühendis. Bütün zamanların en büyük sanatçılarından biri olarak biri olan da Vinci'nin eserleri gerçekçiliği, teknik ustalığı ve perspektifin yenilikçi kullanımıyla karakterize edilir.
  • Michelangelo Buonarroti (1475-1564): İtalyan Rönesans heykeltıraşı, ressamı, mimarı ve şairi. Bütün zamanların en fazlaca yönlü ve kabiliyetli sanatçılarından önde gelen Michelangelo'nun eseri, gücü, duygusu ve teknik becerisiyle bilinir.
  • Raphael Sanzio (1483-1520): İtalyan Yüksek Rönesans ressamı ve mimarı. Rönesans'ın en kabiliyetli ressamlarından önde gelen Raphael'in eserleri zarafeti, güzelliği ve uyumuyla karakterize edilir.
  • Titian (1488-1576): İtalyan Rönesans ressamı. Rönesans'ın en etken ressamlarından önde gelen Titian'ın eserleri varlıklı renkleri, şehvetli figürleri ve acıklı kompozisyonlarıyla bilinir.
  • El Greco (1541-1614): Manierist son zamanların İspanyol ressamı. El Greco'nun eserleri uzun figürleri, canlı renkleri ve mistik atmosferiyle öne menfaat.
  • Barok sanatçılar: Barok süreci (ortalama 1600-1750) büyük sanat içerikli yenilik ve yaratıcılığın olduğu bir zamandı. En mühim Barok sanatçılarından bazıları Caravaggio, Bernini, Rubens ve Velazquez'dir.
  • Rokoko sanatçıları: Rokoko süreci (ortalama 1720-1780) sanatta hafiflik ve hafifliğin olduğu bir dönemdi. En mühim Rokoko sanatçıları içinde Watteau, Boucher ve Fragonard yer alır.
  • Neoklasik sanatçılar: Neoklasik devre (ortalama 1750-1830) klasik sanat ve mimarinin yine canlandığı bir dönemdi. En mühim Neoklasik sanatçılar içinde David, Canova ve Ingres yer alır.
  • Duygusal sanatçılar: Duygusal devre (ortalama 1780-1850) sanatta büyük romantik ifadenin olduğu bir zamandı. En mühim Duygusal sanatçılar içinde Turner, Delacroix ve Gericault yer alır.
  • Realist sanatçılar: Realist devre (ortalama 1840-1880) sanatta gerçekçilik ve sosyal yorumların olduğu bir dönemdi. En mühim Realist sanatçılar içinde Courbet, Ulus ve Daumier yer alır.
  • Izlenimci sanatçılar: Izlenimci devre (ortalama 1860-1880) sanatta deneysellik ve yenilik zamanıydı. En mühim Izlenimci sanatçılar içinde Monet, Renoir ve Degas yer alır.
  • Post-Izlenimci sanatçılar: Post-Izlenimci devre (ortalama 1880-1900) sanatta daha çok gözlem ve yenilik zamanıydı. En mühim Post-Izlenimci sanatçılar içinde Cézanne, Gauguin ve Van Gogh yer alır.
  • Çağdaş sanatçılar: Çağdaş devre (ortalama 1900-1970) sanatta büyük deneylerin ve yeniliklerin olduğu bir zamandı. En mühim Çağdaş sanatçılardan bazıları Picasso, Braque, Kandinsky ve Miró'dur.
  • Çağıl sanatçılar: Çağıl devre (ortalama 1970-günümüz) sanatta devamlı gözlem ve yenilik zamanlarıdır. En mühim Çağıl sanatçılardan bazıları Koons, Hirst ve Murakami'dir.
  • III. Sanat Tarihli Mühim Akımlar

    Sanat zamanı, her biri kendine has bir yoldam ve teknik setiyle karakterize edilen bir takım büyük harekete ayrılabilir. En mühim sanat hareketlerinden bazıları şunlardır:

    • Klasik sanat (MÖ 500-323)
    • Helenistik sanat (MÖ 323-31)
    • Roma sanatı (MÖ 31-MS 476)
    • Erken Hıristiyan sanatı (MS 313-800)
    • Bizans sanatı (MS 330-1453)
    • Romanesk sanat (MS 1000-1200)
    • Gotik sanat (MS 1200-1500)
    • Rönesans sanatı (MS 1300-1600)
    • Barok sanatı (1600-17 CE)
    • Rokoko sanatı (MS 1750-1800)
    • Neoklasisizm (1760-18 CE)
    • Romantizm (1790-18 CE)
    • Empresyonizm (1860-18 CE)
    • Post-Empresyonizm (1880-1900 CE)
    • Ekspresyonizm (1890-19 CE)
    • Kübizm (1907-1920 CE)
    • Soyut Ekspresyonizm (1940-19 CE)
    • Pop Art (1950-19 CE)
    • Minimalizm (1960-19 CE)
    • Kavramsal sanat (1960-günümüz)
    • Postmodernizm (1970-günümüz)

    Antik sanat akımları

    Antik sanat akımları, antik dünyada gelişen değişik sanat stilleri ve zamanıdır. Bu akımlar üç geniş kategoriye ayrılabilir:

    • Kolomb öncesi sanat
    • Antik Yakın Şark sanatı
    • Antik Akdeniz sanatı

    Kolomb öncesi sanat, 15. yüzyılda Avrupalıların gelişinden önceki ABD sanatını anlatım eder. Bu sanat, varlıklı sembolizmi ve naturel malzemelerin kullanımıyla karakterize edilir. Kolomb öncesi sanatın en meşhur örneklerinden bazıları Olmec kocaman başları, Maya duvar resimleri ve Nazca çizgileridir.

    Antik Yakın Şark sanatı, günümüzde Orta Şark olarak malum bölgenin sanatına atıfta bulunur. Bu sanat, geometrik şekillerin kullanması ve anlatıya vurgu yapmasıyla karakterize edilir. Antik Yakın Şark sanatının en meşhur örneklerinden bazıları Sümer zigguratları, Asur kabartmaları ve Pers saraylarıdır.

    Antik Akdeniz sanatı, günümüzde Akdeniz Havzası olarak malum bölgenin sanatına atıfta bulunur. Bu sanat, figüratif temsil kullanması ve gerçekçiliğe vurgu yapmasıyla karakterize edilir. Antik Akdeniz sanatının en meşhur örneklerinden bazıları Yunan tapınakları, Roma mozaikleri ve Bizans ikonlarıdır.

    Antik sanat akımlarının incelenmesi, onları üreten kültürleri anlamamıza destek olabilir. Bu akımlar bizlere antik dünyada yaşamış insanların inançları, değerleri ve özlemleri hakkındaki bir görüş açısı sağlar.

    Görsel Yankılar: Antik Sanat Akımları Boyunca Temaların İzlenmesi

    V. Yerlere Gore Sanat Zamanı

    Sanat zamanı, her biri kendine has sanat içerikli gelenekleri ve stilleri olan değişik yerlere ayrılabilir. Sanat tarihinin birtakım mühim yerleri şunlardır:

    • Afrika sanatı
    • Asya sanatı
    • Avrupa sanatı
    • Latin ABD sanatı
    • Orta Şark sanatı
    • Şimal ABD sanatı
    • Okyanusya sanatı
    • Cenup Asya sanatı
    • Güneydoğu Asya sanatı

    Bu bölgelerin her biri varlıklı ve muhtelif bir sanat evveliyatına haizdir ve tek bir makalede hepsine adaletli hareket etmek imkansızdır. Sadece, her bölgeden ortaya çıkan birtakım temel sanat içerikli gelenekler ve stiller hakkındaki kısa bir genel bakış sağlayabiliriz.

    6. Görsel Yankılar: Antik Sanat Akımları Süresince Temaların İzlenmesi

    “Görsel Yankılar: Antik Sanat Hareketleri Süresince Temaları İzleme” anahtar kelimesinin arama amacı, antik sanat hareketlerindeki görsel yankılar mevzusu hakkındaki daha çok informasyon edinmektir. Bu anahtar kelimeyi arayan kişiler muhtemelen değişik sanat hareketlerinin zamanla birbirlerini iyi mi etkilediğini ve bu hareketlerin görsel öğelerinin çoğunlukla iyi mi tekrarlandığını ve yine yorumlandığını anlamakla ilgileniyorlardır. Ek olarak bu hareketlerle ilişkilendirilen muayyen sanatçılar ve sanat eserleri hakkındaki daha çok informasyon edinmekle de ilgileniyor olabilirler.

    Çağdaş Dünyada Sanat Zamanı

    Çağdaş dünya, çoğu zaman 18. yüzyılın sonlarında başladığı ve günümüze kadar devam etmiş olduğu kabul edilen bir süre dilimidir. Bu devre, Endüstri Devrimi, milliyetçiliğin yükselişi ve iki Dünya Savaşı da dahil olmak suretiyle bir takım mühim gelişmeyle karakterize edilir.

    Çağdaş dünyanın sanatı bu büyük gelişimleri yansıtır. Sanatçılar etraflarındaki dünyayı temsil etmenin yeni yollarını keşfettikçe, büyük bir gözlem ve yenilik zamanıdır. Çağdaş dünyanın birtakım mühim sanat akımları içinde Empresyonizm, Ekspresyonizm, Kübizm ve Soyut Ekspresyonizm yer alır.

    Çağdaş dünya bununla beraber büyük bir toplumsal ve politik değişiklik zamanıdır. Sanatçılar çoğunlukla eserlerini bu değişimlere yorum yapmak ve bu zamanda yaşayan insanların umutlarını ve korkularını yansıtmak için kullanmışlardır. Çağdaş dünyanın en meşhur sanat eserlerinden bazıları, Pablo Picasso'nunki benzer biçimde doğası gereği politiktir. Guernika'nın ve Francis Bacon'ın Çarmıha gerilme.

    Çağdaş dünyanın sanatı geniş ve karmaşa bir mevzudur. Tarihteki en mühim ve etken sanatçıların bazılarının yükselişine tanıklık eden bir dönemdir. Ek olarak, günümüzün vakalarıyla şekillenmeye geçindiren bir dönemdir.

    VIII. Çağıl Dünyada Sanat Zamanı

    Çağıl sanat dünyası, devamlı yeni trendlerin ve hareketlerin ortaya çıkmış olduğu geniş ve devamlı değişen bir manzaradır. Bu, ayak uydurmayı zorlaştırabilir, sadece bununla beraber keşfedilecek daima yeni bir şey olduğu anlamına da gelir.

    Çağıl sanatın tanımlayıcı özelliklerinden biri çeşitliliğidir. Çağıl sanatı tanımlayan tek bir yoldam ya da hareket yoktur ve sanatçılar fazlaca muhtelif değişik düşünce ve teknikleri keşfetmekte özgürdür. Bu çeşitlilik, çağıl sanatın sergilendiği ve yorumlandığı birçok değişik halde yansıtılır.

    Çağıl sanat çoğunlukla aktüel toplumsal ve politik iklimin bir yansıması olarak görülür. Sanatçılar çoğu zaman çalışmalarını cenk, zaruret ve çevresel deforme benzer biçimde mevzuları araştırmak için kullanırlar. Ek olarak çalışmalarını geleneksel güzellik ve sanat kavramlarına meydan okumak için de kullanabilirler.

    Çağıl sanat, müzelerden ve galerilerden kamusal alanlara ve çevrimiçine kadar fazlaca muhtelif mekanlarda bulunabilir. Ek olarak reklamcılık ve ürün tasarımı benzer biçimde ticari ortamlarda da giderek daha çok kullanılmaktadır.

    Çağıl sanat dünyası canlı ve coşku verici bir yerdir ve devamlı olarak gelişmektedir. Her şeyin olası olduğu ve devamlı olarak yeni fikirlerin ve yaratıcılığın keşfedildiği bir yerdir.
    Sanat Zamanı Emek verme Şekilleri

    Sanat tarihini incelemek için kullanılabilecek muhtelif yöntemler vardır. En yaygın yöntemlerden bazıları şunlardır:

    • Biçimsel çözümleme: Bu metot, bir sanat eserinin kompozisyon, renk, çizgi benzer biçimde biçimsel öğelerine odaklanır.
    • İkonografi: Bu metot, bir sanat eserinin simgesel anlamını inceler.
    • Sosyal tarih: Bu metot, bir sanat eserinin yaratıldığı sosyal ve siyasi bağlamı inceler.
    • Kültür zamanı: Bu metot, bir sanat eserini etkileyen kültürel gelenekleri ve inançları inceler.

    Bunlar sanat tarihini incelemek için kullanılabilecek birçok yöntemden bir tek birkaçıdır. Muayyen bir sanat eserini incelemek için en iyi metot, akademisyenin ya da öğrencinin hususi alaka alanlarına bağlı olacaktır.

    Sual 1:Antik sanat akımlarında görsel yankılara dair birtakım örnekler nedir?

    Antik sanat hareketlerinde görsel yankıya bir misal gamalı haç sembolünün kullanımıdır. Gamalı haç, antik Hindistan, Çin ve Mısır dahil olmak suretiyle dünyanın birçok değişik kültüründe kullanılmıştır. Çoğu zaman iyi talih ve refahla ilişkilendirilir. 20. yüzyılda gamalı haç, Naziler tarafınca ideolojilerinin bir sembolü olarak benimsenmiştir. Bu ilişki, gamalı haçın bugün birçok ülkede yasaklanmasına yol açmıştır.

    Sual 2:Değişik sanat akımları birbirini iyi mi etkiliyor?

    Sanat akımları çoğu zaman birbirlerini muhtelif şekillerde etkisinde bırakır. Bir yol direkt taklittir. Örnek olarak, sanattaki kübist hareket Paul Cézanne'ın faaliyetlerinden büyük seviyede etkilenmiştir. Sanat akımlarının birbirlerini etkilemesinin bir öteki yolu da bilvasıta taklittir. Örnek olarak, sanattaki izlenimci hareket Barbizon ressam mektebinin faaliyetlerinden etkilenmiştir.

    Sual 3:Antik sanat akımlarıyla ilişkilendirilen muayyen sanatçılar ve sanat eserleri nedir?

    Antik sanat akımlarıyla ilişkilendirilen en meşhur sanatçılardan ve sanat eserlerinden bazıları şunlardır:

    • Willendorf Venüsü (Paleolitik)
    • Giza'nın Büyük Sfenksi (Mısır)
    • Parthenon (Yunanca)
    • Terracotta Ordusu (Çince)
    • Tac Mahal (Babür)
Benzer Gönderiler  Duyguları Görsel Şiire Dönüştüren Soyut SimyaBilinçaltına yolculuk; duyguların soyut formlar ve renklerle ifade edildiği yer.

Cinar Ünal, teknolojiye olan ilgisini genç yaşlarda keşfeden bir girişimcidir ve bu tutkusunu Kihard.net'i kurarak hayata geçirmiştir. Eğitimini yazılım mühendisliği alanında tamamlayan Ünal, sektördeki tecrübelerini ve birikimlerini blog yazıları aracılığıyla paylaşmaktadır. Hem yazılım geliştirme hem de dijital pazarlama alanında uzmanlaşan Cinar Ünal, Kihard.net ile teknolojiye dair en güncel bilgileri okuyucularına ulaştırmayı amaçlamaktadır.

  • Toplam 164 Yazı
  • Toplam 0 Yorum
Benzer Yazılar

Mezopotamya Harikaları Ziggurat Zest

İçindekilerII. Ziggy Nelerdir?III. Ziggy'yi kullanmanın yararlarıIV. Ziggy iyi mi kullanılırSık Sorulan SorularII. Ziggy Nelerdir?7. VIII. Mevzuyla İlgili Sıkça Sorulan Sorular Ziggurat Zest: Mezopotamya Sanatındaki Mimari Harikalar Mezopotamya, Dicle ve Fırat nehirleri arasındaki bereketli topraklarda gelişen eski bir uygarlık bölgesiydi. Bu bölge şu anda günümüz Irak, İran ve Suriye'sinde yer almıştır. Sümerler, Akadlar, Babilliler ve Asurlular Mezopotamya'da gelişen medeniyetlerden bazılarıydı. Bu medeniyetler, zigguratlar da dahil olmak suretiyle antik dünyanın en etkisi altına alan mimari başarılarından kimilerinden sorumluydu. Zigguratlar, tanrılara mabet olarak inşa edilen dev gibi basamaklı piramitlerdi. Çoğu zaman şehirlerin merkezinde bulunurlardı ve dini törenler ve ritüeller için kullanılırlardı. Zigguratlar ek olarak yıldızları takip etmek için yüksek bir bakış noktası sağladıkları için deney evi olarak da kullanılırlardı. Mezopotamya'nın zigguratları, onları inşa eden kadim medeniyetlerin yaratıcılığının ve ustalığının bir kanıtıdır. Bu yapılar, bölgenin varlıklı kültürel mirasının bir hatırlatıcısıdır ve dünya çapındaki insanoğlu için bir şaşkınlık ve esin deposudur. Antet Yanıt Ziggurat Ziggurat, […]

Mürekkep ve İçgörü Çin Edebiyatçıları Resim Geleneğinde Bir Yolculuk

İçindekilerII. Çin Edebiyatçıları Resim SanatıIII. Çin Edebiyatı Resminin ÖzellikleriIV. Çin Edebiyatı Resminin Malzemeleri ve TeknikleriV. Meşhur Çin Edebiyat RessamlarıVI. Çin Edebiyatçılarının Batı Sanatı Üstündeki TesiriVII. Çin Edebiyatçılarının Bugünkü ResimleriÇin Edebiyatı Resimlerini Nerede Görebilirsiniz Çin Edebiyatı Resmi, Song Hanedanlığı (960-1279) döneminde Çin'de ortaya çıkan bir fotoğraf stilidir. Mürekkep ve fırça kullanması ve bir sahnenin reel ayrıntılarından ziyade tabiatın özünü yakalamaya odaklanmasıyla karakterize edilir. Edebiyatçı ressamlar çoğu zaman varlıklı ailelerden gelen eğitimli erkeklerdi. Çoğu zaman hobi olarak fotoğraf yaparlardı ve resimleri satış amaçlı değildi. Bunun yerine, ressamların kendileri ve arkadaşları ve aileleri tarafınca takdir edilmeleri amaçlanmıştı. Çin Edebiyatçıları Resmi, çok anlatım edici bir fotoğraf stilidir ve çoğu zaman rahatlık, sükünet ve doğayla irtibat hissi şeklinde duyguları iletmek için kullanılır. Resimler çoğu zaman siyah ve beyazdan oluşan monokrom bir palette yapılır ve zaman zaman renk dokunuşları bulunur. En meşhur Çinli Edebiyatçılar ressamlarından bazıları Wang Wei, Huang Gongwang ve Ni Zan'dır. Resimleri koleksiyoncular tarafınca […]

Ashcan Okulu Gerçekçiliği 20. Yüzyılın Başlarındaki Amerika'nın Sert Gerçeklerini Resmediyor

İçindekilerII. Ashcan Okulu Gerçekçiliği Nelerdir?III. Ashcan Okulu GerçekçiliğiIV. Ashcan Okulu Gerçekçiliğinin ÖzellikleriV. Ashcan Okulu SanatçılarıII. Ashcan Okulu Gerçekçiliği Nelerdir?Ashcan Okulu Gerçekçiliğine Yönelik KritikTipik Problemler “Ashcan School Realism: Urban Life in Early 20th Century America” araması icra eden kişiler muhtemelen 20. yüzyılın başlarında New York City'de ortaya çıkan bir hareket olan Ashcan Sanat Okulu ile alakalı daha çok informasyon edinmeye çalışıyorlardır. Ashcan Okulu sanatçıları, kentsel hayatın realist tasvirleriyle tanınıyorlardı ve eserleri çoğu zaman o dönemde şehirde yaygın olan fakirlik, kabahat ve yolsuzluğu tasvir ediyordu. Bu anahtar kelimeyi arayan kişiler Ashcan Okulu'nun zamanı, onunla ilişkilendirilen sanatçılar yahut hareket tarafınca yaratılan muayyen sanat eserleri ile alakalı informasyon arıyor olabilir. Ek olarak Ashcan Okulu'nun öteki sanat hareketleri üstündeki tesiri yahut Ashcan Okulu hareketinin mevcut durumu ile alakalı informasyon arıyor olabilirler. Genel hatlarıyla, bu anahtar kelimeyi arayan kişiler 20. yüzyılın başlarında etken olan muayyen bir sanat akımı ile alakalı informasyon arıyorlar. Muhtemelen akımın zamanı, akımla […]

0 Yorum

Yorum Yaz

Rastgele