Letafet | Rastgele gündüz |
---|---|
Duyulara ya da zihnin hoşuna heyecan kalitesi | Sıradan fakat günde gerçekleştirilen ya da yapılması |
Örnekler: manalı bigün izle, manalı fakat fotoğraf | Örnekler: Günlük işe uygun göçmen, günlük fakat konferans |
İlgili Kavramlar: Güzel duyu, Zanaat, Tabiat | İlgili kavramlar: embesil, kullanım, komşuluk |
Kontrol Niyeti: Öğretici | Kontrol Niyeti: Öğretici |
İi. Liyakat nelerdir?
Liyakat, duygusal harekete cevap itor 19. yüzyılda meydana gelen yazınsal fakat harekettir.
Realistler Romantiklerin düş gücü ma his vurgusunu reddetti ma bunun adına reel dünyayı detaylı ma tarafsız bir halde betim etmeye odaklandı.
Realist yazarlar yoğun yoğun çalışmalarını toplumsal meseleleri hatırlamak amacıyla kullandılar ma bilhassa amale sınıfının yaşamlarıyla ilgileniyorlardı.
Maruzat meşhur realist yazarlardan birkaç Charles Dickens, Gustave Flaubert ma émile Zola yer ediniyor.
III. Liyakat
Gerçekçiliğin zamanı ince ma karmaşa fakat tarihtir, sadece genel hatlarıyla se temel döneme çıkarılabilir: erkek çağıl devre, 19. asır ma 20. asır.
Asker çağıl devre zanaat, yazın ma felsefede gerçekçiliğin yükselişini görmüş oldu. Sanatta, kanıt Restoran’ın idealizmine alın fakat tepkiydi ma dünyayı gerçekte olduğu benzer biçimde betim etmeye izlenmiş. Literatürde kanıt duygusal harekete alın fakat tepkiydi ma basit insanları ma günlük yaşamlarını betim etmeye izlenmiş. Felsefede kanıt idealizme ma şüpheciliğe alın fakat tepkidir ma data amacıyla akva fakat ana yapmaya çalışmıştır.
19. asır zanaat, yazın ma felsefede gerçekçiliğin henüz bile geliştiğini görmüş oldu. Sanatta, kanıt başat cereyan başüstüne ma tarihteki yeryüzü meşhur zanaat eserlerinden kimilerini édouard manet’s benzer biçimde üretti. Çimende Günortası Yemeği ma Gustave Courbet’s Dünyanın Yürütme. Literatürde kanıt gelişmeye bitmeme etti ma Leo Tolstoy’s benzer biçimde bütün zamanların yeryüzü aka romanlarından kimilerini üretti. Cenk ma Sulh ma Charles Dickens ‘ İki Kent Masalı. Felsefede kanıt gelişmeye bitmeme etti ma tarihteki yeryüzü mühim hikmet eserlerinden kimilerini üretti, sözgelişi Friedrich Nietzsche’s Bu nedenle Zarathustra konuştu Ma Bertrand Russell’s Felsefenin Sorunları.
20. asır zanaat, yazın ma felsefede gerçekçiliğin devamını görmüş oldu, sadece hem de modernizm ma postmodernizm benzer biçimde çevik hareketlerin sigorta çıktığını görmüş oldu. Sanatta kanıt, çevik biçim ma teknikleri denemeye müdür modernizm tarafınca vadi zikredildi. Literatürde kanıt, tarafsız asıl fikrini muhabir Postmodernizm tarafınca vadi zikredildi. Felsefede kanıt, gerçeğin nispi bulunduğunu ma bilginin deneyime dayandığını korumak için çaba sarfeden genetiklik tarafınca vadi zikredildi.
Işte çevik hareketlerin zorluklarına karşın, kanıt 20. asır süresince zanaat, yazın ma felsefede aka fakat bilek olmaya bitmeme etti. Pablo Picasso’s benzer biçimde yüzyılın yeryüzü mühim zanaat, edebiyatı ma felsefesini üretti. GuernicaJames Joyce’toz Ulyssesma Ludwig Wittgenstein’ın Ant Eseme-Filosofik.
IV. Değişik kanıt erkekler
Rastgele biri tanınmaz özelliklerine haiz birnice değişik kanıt türü vardır. Maruzat münteşir kanıt türlerinden birkaç şunlardır:
- Saf kanıt: Işte, dünyanın anda itor onu algıladığımız inancıdır.
- Ilmi kanıt: Işte, dünyanın marifet kanalıyla keşfedilebilen ma anlaşılabilen organik yasalarla yönetildiği inancıdır.
- Ayrıntılı kanıt: Işte, dünyanın reel olduğu, sadece işte mevzusundaki bilgimizin daima eksik ma tamamlanmamış olduğu inancıdır.
- Toplumsal Liyakat: Işte, dünyanın toplumsal ma hesaplı özgürlükler tarafınca şekillendirildiği inancıdır.
- Ruhsal kanıt: Işte, dünyanın düşüncelerimiz, duygularımız ma arzularımız tarafınca şekillendirildiği inancıdır.
Rastgele fakat gerçekçiliğin kuvvetli ma sıska yönleri vardır. Saf kanıt çoğu zaman oldukca bayağı itor görülürken, ilmi kanıt oldukca indirgemeci itor görsel. Tehlikeli sonuç Liyakat, dünyaya henüz nüanslı fakat kuruntu sunar, sadece hem de oldukca bedbin itor görsel. Toplumsal kanıt ma ruhsal kanıt dünyayı henüz karmaşa anlayışlar sunar, sadece hem de oldukca subjektif itor görülebilirler.
Sonunda, rastgele fakat konum amacıyla yeryüzü âlâ kanıt türü, ferdin gereksinimlerine ma tercihlerine bağlıdır.
V. Sanatta Liyakat
Sanattaki kanıt, bilge romantizme cevap itor 19. yüzyılda meydana gelen fakat harekettir.
Realistler, romantizmde hayran olunan olan tabiat ma insanlığın idealize edilmiş ma romantikleştirilmiş görüntülerini reddetti ma bunun adına dünyayı gerçekte olduğu benzer biçimde betim etmeye çalıştılar.
Realist sanatçılar, çoğu zaman yürekli ma realist bir halde günlük hayatı betim etmeye odaklandılar.
Günlük nesnelerin ma sahnelerin ayrıntılarını derdestetmek ma basit insanların duygularını ma deneyimlerini iletmekle ilgileniyorlardı.
Maruzat meşhur realist ressamlardan birkaç Gustave Courbet, édouard Manet ma Claude Monet’dir.
Sanattaki gerçekçiliğin çağıl sanatın gelişimi üstünde koyu fakat tesiri başüstüne.
Dünyayı henüz subjektif ma şahsi bir halde betim etmeye müdür izlenimcilik, ekspresyonizm ma öteki çağıl zanaat hareketlerinin yolunu açtı.
Zaman kanıt hayran olunan fakat zanaat hareketi olmaya bitmeme ediyor ma realist sanatçılar sanatın günlük dünyanın güzelliğini ma karmaşıklığını soruşturma yollarını keşfetmeye bitmeme ediyor.
VI. Edebiyatta kanıt
Edebiyattaki kanıt, duygusal harekete cevap itor 19. yüzyılda meydana gelen fakat harekettir. Şikayet ülkü ma düş enerjisini vurgularken, kanıt reel ma gelişigüzel gündüz odaklandı. Realist yazarlar, idealleşme ya da acıma hariç yaşamı olduğu benzer biçimde betim etmeye çalıştılar. Zamanlarının toplumsal ma hesaplı koşullarıyla ilgileniyorlardı ma yoğun yoğun basit insanların yaşamları hakkındaki yazdılar.
Realist hareketin ana figürlerinden birkaç Gustave Flaubert, Émile Zola, Charles Dickens ma Sürücü Twain’dir. Işte yazarların tamamı gerçekçiliğe fakat üstenme paylaştılar ma çalışmalarının edebiyatın gelişimi üstünde koyu fakat tesiri başüstüne.
Edebiyattaki kanıt 20. ma 21. yüzyıllarda aka fakat bilek olmaya bitmeme etti. Toni Morrison, Alice Munro ma Richard Ford benzer biçimde modern realist yazarlar, bütün kusurları ma çelişkileri bu arada yaşamı olduğu benzer biçimde betim etme geleneğini sürdürdüler.
Liyakat, adam durumunu hatırlamak amacıyla kuvvetli fakat araçtır. Sıradan insanların günlük yaşamlarını betim ederek, realist yazarlar dünyamızı şekillendiren toplumsal ma hesaplı güçlere fer tutabilirler. Ek olarak adam deneyimi hakkındaki henüz koyu fakat seka sağlayabilirler.
Vii. Filmimizde Liyakat
Filmdeki kanıt, erkek beyaz perdenin algılanan yapaylığına cevap itor 20. yüzyılın başlarında meydana gelen fakat harekettir.
Realist yanka yapımcıları, basit insanların günlük yaşamlarını yakalayarak henüz organik ma yakınlık olan filmler yaratmaya çalıştılar.
Filmimizde gerçekçiliğin gelişimindeki ana figürlerden birkaç Göğüs Flaherty, Dziga Vertov ma Jean Renoir yer ediniyor.
Flaherty’nin Nanook of the North (1922) ma Aran Man of Aran (1934) benzer biçimde filmleri, domestik halkların hayatlarını realist ma büyük bir halde belgeliyor.
Vertov’toz yanka kameralı erkek (1929) benzer biçimde filmleri, öldür ma hassaslık duygusu görüntülemek amacıyla çağdaş düzen tekniklerini kullanıyor.
Renoir’kümes Oyunun Kuralları (1939) ma La Grande Illusion (1937) benzer biçimde filmleri, zamanlarının toplumsal ma siyasi meselelerini realist ma çoğu zaman keskin bir halde keşfediyor.
Filmdeki kanıt 1920’lerden işte yana seneler içerisinde gelişmeye bitmeme etti ma modern beyaz perdede yaşamsal fakat bilek olmaya bitmeme ediyor.
Realist geleneğe müdür yeryüzü mühim modern yanka yapımcıları içinde Ken Loach, Mike Leigh ma Abbas Kiarostami yer ediniyor.
Loach’ın Dinamizm (1969) ma Rüşvet Çatırdayan Yel (2006) benzer biçimde filmleri, amale sınıfı insanların hayatlarını realist ma genellikle siyasi itor çalışır bir halde keşfediyor.
Leigh’kümes ayrıca (1983) ma Secrets & Lies (1996) benzer biçimde filmleri, basit insanların içten ma çoğunlukla gülmeceli portrelerini sunar.
Kiarostami’nin fakat Taste of Griotte (1997) ma Yel Bizi (1999) taşıyacak, hayat temalarını, ahiretyolculuğu ma mana arayışını içten şahsi ma hassas bir halde yenileyin.
Filmdeki kanıt, beyaz perdenin sınırlarına vadi okumaya ma keşfetmeye idame eden muhtelif ma devamlı etki fakat harekettir.
VIII. Felsefede kanıt
Soyut kanıt, aut dünyanın zihnimizden mutlak itor mevcut olduğu ma tınısı bilgimizin tarafsız olduğu görüşüdür. Işte, aut dünyanın bes zihne gayrimüstakil veya mevcut sıfır bulunduğunu ma aut acun hakkındaki hiç bir bilemeyeceğimizi fail şüpheciliğin tersine.
Soyut gerçekçiliğin birnice değişik biçimi vardır, sadece tamamı aut dünyanın reel olduğu ma bilgimizin olası olduğu ana varsayımını paylaşmaktadır. Gerçekçiliğin yeryüzü mühim biçimlerinden birkaç şunlardır:
Saf kanıt, aut dünyanın anda itor onu algıladığımız benzer biçimde görüştür. Işte, bir çok insanoğlunun duygusal itor tuttuğu görüştür, sadece David Hume ma Immanuel Kant benzer biçimde filozoflar tarafınca vadi okunmuştur.
Ayrıntılı kanıt, aut dünyanın reel olduğu, sadece bunun algılamamızın eksik olduğu görüşüdür. Zaman bir çok filozofun haiz olduğu görüştür ma Karl Popper ma Hilary Putnam benzer biçimde filozofların emek harcamaları tarafınca desteklenmektedir.
Ilmi kanıt, ilmi yöntemin aut acun hakkındaki data edinmenin yeryüzü âlâ yolu olduğu görüşüdür. Bir çok marifet insanının haiz olduğu görüştür ma ilmi yöntemin organik dünyayı açıklamada başarısı bu arada desteklenmektedir.
Soyut kanıt, yüzyıllardır felsefede mühim fakat münakaşa mevzusu olmuştur ma önümüzdeki seneler süresince kritik edilmeye bitmeme etmesi muhtemeldir.
İx. Siyasette kanıt
Siyasetteki kanıt, internasyonal ilişkilerde ma şahsi çıkarların önemini vurgulayan fakat fikir okuludur. Realistler, devletlerin internasyonal siyasette basit erkek oyuncular bulunduğunu ma emniyet ma güce erişme arzusuyla duyurulandı olduklarını savunuyorlar. Internasyonal sistemin kafası karışık olduğuna inanıyorlar, kısaca yasaları ya da normları icra etmek amacıyla entegre edici fakat sulta aksine. Netice itor, devletler çıkarlarını arkalamak amacıyla güçlerine güvenmelidir.
Gerçekçiler, internasyonal ilişkilerin etik ilkelere ya da idealizme dayanabileceği fikrini reddediyorlar. Etik itor sorgulanabilir işkence akdetmek ayrıca gelse dahi, devletlerin gerçek olması ma çıkarlarına odaklanmaları icap ettiğini savunuyorlar. Örnek olarak, gerçekçiler, fakat devletin, arı sivilleri çivilemek ayrıca gelse dahi, çıkarlarını korumak için çaba sarfetmek amacıyla asker bilek kullanmasının DOĞRU bulunduğunu edeceklerdir.
Liyakat, internasyonal ilişkilerin bedbin fakat görüşüdür. Realistler dünyanın cafcaflı fakat toprak olduğuna ma devletlerin kendilerini tehditlerden arkalamak amacıyla devamlı açıkgöz olması gerektiğine inanıyorlar. Aynı zamanda, realistler, taviz vermeye ma ödün vermeye hevesli oldukları sürece devletlerin ortaklaşa iş yapmalarının ma barışa ulaşmalarının olası olduğuna inanıyorlar.
Maruzat meşhur realist düşünürlerden birkaç Niccolò Machiavelli, Thomas Hobbes ma Hans Morgenthau’çarpışma.
S1: Liyakat nelerdir?
A1: Liyakat, gerçekliğin tasvirini yakınlık ma yakınlık bir halde vurgulayan zanaat, yazın ma felsefede fakat harekettir.
S2: Değişik kanıt erkekler nedir?
A2: Birnice değişik kanıt türü vardır, sadece yeryüzü münteşir olanlardan birkaç şunları ihtiva eder:
- Doğacılık
- Toplumsal Liyakat
- Büyülü Liyakat
- Sürealizm
S3: Gerçekçiliğin yararları nedir?
A3: Liyakat, dünyanın henüz yakınlık ma yakınlık fakat temsilini sağlayabilir, işte bile insanların bunu henüz âlâ anlamalarına destek belki. Ek olarak, reel dünyanın problemlerini abartılı bir şekilde toplumsal değişimi isteklendirme etmeye destek belki.
0 Yorum